Regionaal Bedrijventerrein Twente (RBT)
Regionaal samenwerkingsorgaan
Actief van 05-04-2005 t/m heden
Deze organisatie heeft geen redacteur. Dit voldoet niet aan de Wgr Regionale samenwerkingsorganen zijn wettelijk verplicht om hun gegevens in het GR-register te beheren. Voor de informatie op deze pagina is geen beheerder.
De gegevens zijn verouderd en laatst bijgewerkt op: 10-09-2024
De organisatie heeft langer dan een jaar geleden (op 15-04-2019) aangegeven dat de gegevens correct zijn. De organisatie is gevraagd om de gegevens te controleren. De laatste wijziging is op 10-09-2024 doorgevoerd.
Adresgegevens
Bezoekadres |
Wolbes Landen 9a
7627 PS Bornerbroek |
---|---|
Wijze van afspraak maken |
Online:
https://www.portoftwente.com/contact
E-mail: l.hoogenberg@xlpark.nl Telefoon: (0546) 85 18 88 |
Postadres |
Postbus 67
7600 AB Almelo |
Contactgegevens
Telefoon | (0546) 85 18 88 (algemeen) |
---|---|
Internet | http://xlpark.nl (algemeen) |
l.hoogenberg@xlpark.nl (algemeen) | |
Contactpagina | https://www.portoftwente.com/contact |
Hoort bij gemeenschappelijke regeling (1)
Algemene informatie
Afkorting | RBT |
---|---|
Datum van oprichting | 05-04-2005 |
Organisatiebeschrijving
In de gemeenschappelijke regeling wordt (in hoofdstuk 2 en 3) een beschrijving gegeven van de organisatie van het RBT en de taken en verantwoordelijkheden van het personeel. In aanvulling daarop wordt de administratieve en financiële organisatie beschreven in de financiële verordening, welke op 13 december 2023 is vastgesteld door het Algemeen Bestuur. Het Algemeen Bestuur wordt gevormd door leden van de colleges van B&W en GS van de deelnemers. Het Algemeen Bestuur benoemt, vanuit haar midden, de leden van het Dagelijks Bestuur. Het bestuur wordt ondersteund door een secretaris (4 uur per week), die alle uitgaande stukken mede ondertekent en verantwoordelijk is voor de controlling van besluiten van de directeur. Het RBT heeft geen personeel in dienst: werkzaamheden worden verricht door ambtenaren van de deelnemende gemeenten en op detacheringsbasis ingehuurde medewerkers. De projectorganisatie is gevestigd in een voormalig woonhuis in het projectgebied (Columbus 17, Almelo).
Per 31-12-2023 kende de projectorganisatie de volgende bezetting: Projectdirecteur - 24 uur per week Projectmanager / casemanager / secretaris - 36 uur per week Planeconoom - 12 uur per week Projectadministrateur - 12 uur per week Officemanager - 14 uur per week Totaal (2,7 FTE) - 98 uur per week
Naast de projectorganisatie is er een flexibele schil. De civieltechnische begeleiding wordt (op regiebasis) verzorgd door het ingenieursbureau van de gemeente Almelo en daarnaast wordt (op regie of opdrachtbasis) gebruik gemaakt van diverse externe deskundigen, zoals juridische adviseurs, duurzaamheid deskundigen, taxateurs, ICT-begeleiding, accountants, fiscalisten en archiefondersteuning. Tot slot is op het XL Businesspark een parkmanager actief (4 uur per week), in opdracht van de coöperatieve vereniging parkmanagement.
De projectorganisatie werkt nauw samen met andere organisaties. De communicatie en marketing vindt mede plaats onder de merknaam Port of Twente. Port of Twente bundelt alle kracht van logistiek Twente om de sector te versterken, te verduurzamen en de Twentse economie te ondersteunen. Port of Twente is belangenvereniging, havenbeheerder, grondbedrijf en vestigingsloket in één. Tot slot wordt samengewerkt met de andere topwerklocaties in Twente (Kennispark Twente, High Tech Systems Park, ConnectU en Technology Base) aan een gezamenlijke profilering.
Identificatiecodes
TOOI-URI | https://identifier.overheid.nl/tooi/id/so/so0685 |
---|---|
Organisatiecode | so0685 |
KVK-nummer | 08216354 |
Classificaties (2)
Geldigheid | Classificatie | Grondslag(en) |
---|---|---|
Geldig | WNT-instelling Deze organisatie valt onder de Wet normering topinkomens (WNT). | Gemeenschappelijke regelingen, andere rechtspersonen (Artikel 1.2, lid 1h, WNT) |
Geldig | Woo Deze organisatie valt onder de Wet open overheid. | Wet open overheid |