Berichten over uw buurt

Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.

Dienstverlening

Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.

Beleid & regelgeving

Officiële publicaties van de overheid.

Contactgegevens overheden

Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.

Terug naar Regionale samenwerkingsorganen

Peelgemeenten

Regionaal samenwerkingsorgaan

Actief van 09-12-2016 t/m heden

De gegevens zijn actueel en laatst bijgewerkt op: 11-11-2024 Op 11-11-2024 is door de organisatie aangegeven dat de gegevens correct zijn. De laatste wijziging is op 11-11-2024 doorgevoerd.

Adresgegevens

Bezoekadres Markt 1
5751 BE Deurne
Wijze van afspraak maken Telefoon: (088) 501 33 00
Postadres Postbus 3
5750 AA Deurne

Contactgegevens

Telefoon (088) 501 33 00 (algemeen)
Internet https://werkenoverheid.nl/peelgemeenten/ (algemeen)
E-mail info@peelgemeenten.nl (algemeen)

Hoort bij gemeenschappelijke regeling (1)

Organisatiebeschrijving

Gemeenschappelijke regeling Peelgemeenten (GR Peelgemeenten) is een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Asten, Deurne, Gemert-Bakel, Laarbeek en Someren binnen het sociaal domein. Onze organisatie heeft als doel om het beste resultaat te boeken voor onze inwoners. Onze organisatie bestaat uit een Algemeen bestuur, Dagelijks bestuur, voorzitter en de ambtelijke organisatie.

Bestuurlijke organen:

Het Algemeen bestuur is het hoogste besluitvormende orgaan binnen GR Peelgemeenten. Zij stelt beleidskaders en begrotingen vast en controleert de uitvoering van het beleid. Het Algemeen bestuur bestaat uit vertegenwoordigers van de deelnemende gemeenten; van iedere gemeente één wethouder financiën en één wethouder sociaal domein.

Het Dagelijks bestuur is verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en uitvoering van de besluiten van de regeling. Dit omvat het voorbereiden en uitvoeren van beleid, het beheren van financiën en het toezicht houden op de uitvoering van de taken. Een aantal van deze bevoegdheden zijn gemandateerd aan de Algemeen directeur.

De voorzitter vertegenwoordigt de organisatie in en buiten rechte en zit de vergaderingen van het Algemeen bestuur en Dagelijks bestuur voor.

Ambtelijke organisatie:

De ambtelijke organisatie bestaat uit drie afdelingen, te weten Dienstverlening, Bedrijfsvoering & Advies en Opgavegericht en programmatisch werken.

Dienstverlening richt zich op de praktische uitvoering van de taken op het gebied van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 (Wmo), Jeugdwet, BMS (Bijzondere bijstand, minimaregelingen, Wet gemeentelijke schuldhulpverlening en aanverwante wet- en regelgeving zoals de regeling gehandicaptenparkeerkaarten en de regeling Sociaal Medische Indicatie Kinderopvang), de Wet Inburgering 2021 en aanverwante wet- en regelgeving.

Bedrijfsvoering & Advies is ondersteunend aan de dienstverlening en zorgt ervoor dat iedereen binnen de dienstverlening zijn werk goed kan doen. Hier werken professionals met uiteenlopende expertises (PIOFACH).

Opgavegericht en programmatisch houdt zich bezig met het samen bouwen aan een stevig sociaal domein. Dit doen we door gericht samen te werken aan de maatschappelijke opgaven binnen het sociaal domein van de vijf Peelgemeenten. Deze manier van werken is vormgegeven in programma's en programmateams. We werken gezamenlijk met onze vijf deelnemende gemeenten volgens de visie samenwerken door samen werken.

Meer informatie

https://werkenoverheid.nl/peelgemeenten/

Identificatiecodes

TOOI-URI https://identifier.overheid.nl/tooi/id/so/so0877
Organisatiecode so0877
KVK-nummer 67441556

Classificaties (2)

Geldigheid Classificatie Grondslag(en)
Geldig WNT-instelling Deze organisatie valt onder de Wet normering topinkomens (WNT). Gemeenschappelijke regelingen, andere rechtspersonen (Artikel 1.2, lid 1h, WNT)
Geldig Woo Deze organisatie valt onder de Wet open overheid. Wet open overheid
Deel uw feedback

Was dit de informatie die u zocht?

Waar bent u precies naar op zoek?

Wat kunnen wij verbeteren?