Berichten over uw buurt

Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.

Dienstverlening

Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.

Beleid & regelgeving

Officiële publicaties van de overheid.

Contactgegevens overheden

Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.

Terug naar Regionale samenwerkingsorganen

Regionaal Archief Zuid-Utrecht (RAZU)

Regionaal samenwerkingsorgaan

Actief van 01-09-1996 t/m heden

Deze organisatie heeft geen redacteur. Dit voldoet niet aan de Wgr Regionale samenwerkingsorganen zijn wettelijk verplicht om hun gegevens in het GR-register te beheren. Voor de informatie op deze pagina is geen beheerder.

De gegevens zijn actueel en laatst bijgewerkt op: 22-08-2024 Op 22-08-2024 is door de organisatie aangegeven dat de gegevens correct zijn. De laatste wijziging is op 22-08-2024 doorgevoerd.

Adresgegevens

Bezoekadres Karel de Grotestraat 30
3962 CL Wijk bij Duurstede
Wijze van afspraak maken Online: https://www.razu.nl/praktisch-actueel/aanvragen-archiefstukken/
E-mail: info@razu.nl
Telefoon: (088) 530 01 70
Postadres Postbus 64
3960 BB Wijk bij Duurstede

Contactgegevens

Telefoon (088) 530 01 70 (algemeen)
Internet https://www.razu.nl (algemeen)
https://www.razu.nl/praktisch-actueel/contact/ (contactformulier)
E-mail info@razu.nl (algemeen)
Contactpagina https://www.razu.nl/praktisch-actueel/contact/

Hoort bij gemeenschappelijke regeling (1)

Algemene informatie

Afkorting RAZU
Datum van oprichting 01-09-1996

Functies

Informatiemanager W.A. Bakker

Organisatiebeschrijving

Het Regionaal Archief Zuid-Utrecht (RAZU) is een gemeenschappelijke regeling (GR) van de gemeenten Bunnik, Houten, Utrechtse Heuvelrug, Rhenen, Vijfheerenlanden en Wijk bij Duurstede. Het RAZU heef een tweeledig doel: enerzijds het uitvoeren van de Archiefwet 1995, anderzijds het vervullen van de functie van regionaal kennis- en informatiecentrum op het gebied van de lokale en regionale geschiedenis, door het opbouwen en beheren van een zo breed mogelijke collectie historische bronnen en door te zorgen dat zoveel mogelijk mensen daarvan kunnen genieten en gebruik maken. De huidige GR trad op 1 januari 2020 in werking en betreft een Bedrijfsvoeringsorganisatie. Het heeft één directeur en een zeskoppig bestuur. Het bestuur heeft daarnaast een secretaris (de directeur) en een adviseur (provinciaal interbestuurlijk toezichthouder).

Identificatiecodes

TOOI-URI https://identifier.overheid.nl/tooi/id/so/so0761
Organisatiecode so0761
KVK-nummer 50907905
BTW-nummer NL822989712B01

Classificaties (1)

Geldigheid Classificatie Grondslag(en)
Geldig Woo Deze organisatie valt onder de Wet open overheid. Wet open overheid
Deel uw feedback

Was dit de informatie die u zocht?

Waar bent u precies naar op zoek?

Wat kunnen wij verbeteren?