Omnibuzz
Regionaal samenwerkingsorgaan
Actief van 01-01-2006 t/m heden
De gegevens zijn actueel en laatst bijgewerkt op: 01-11-2024
Op 01-11-2024 is door de organisatie aangegeven dat de gegevens correct zijn. De laatste wijziging is op 01-11-2024 doorgevoerd.
Adresgegevens
Bezoekadres |
Geerweg 3
6135 KB Sittard |
---|---|
Wijze van afspraak maken |
E-mail:
info@omnibuzz.nl
Telefoon: (0900) 331 05 50 |
Postadres |
Postbus 99
6160 AB Geleen |
Contactgegevens
Telefoon | (0900) 331 05 50 (algemeen) |
---|---|
Internet |
https://www.omnibuzz.nl/contact
(contactformulier)
https://www.omnibuzz.nl (algemeen) |
info@omnibuzz.nl (algemeen) | |
Contactpagina | https://www.omnibuzz.nl/contact |
Hoort bij gemeenschappelijke regeling (1)
Organisatieonderdelen (5)
Organisatiebeschrijving
Omnibuzz vervoert klanten met een Wmo-indicatie. Omnibuzz zorgt voor het vervoer, de vervoerspas, het goed functioneren van de taxipoints en de afhandeling van eventuele klachten. Daarnaast controleert Omnibuzz de uitvoering van het vervoer voor 30 gemeenten in Limburg.
Omnibuzz is een gemeenschappelijke regeling van 30 Limburgse gemeenten en draagt zorg voor een goede uitvoering van het Wmo-vervoer. De missie van Omnibuzz is:
Goed, veilig, betrouwbaar en betaalbaar doelgroepenvervoer voor nu en later
Omnibuzz zorgt dat klanten (ook diegenen die daarbij ondersteuning nodig hebben) optimaal kunnen reizen en kunnen blijven deelnemen aan maatschappelijke activiteiten. Wij werken voortdurend aan kwaliteitsverbeteringen en beheersbaarheid van vervoer.
Het efficiënter organiseren van vervoer is duurzaam omdat minder voertuigen nodig zijn. Dit zorgt er tevens voor dat vervoer binnen de gemeentelijke begrotingen mogelijk blijft en gemeenten dit aan hun burgers kunnen blijven aanbieden. Daarnaast zet Omnibuzz in op het bevorderen van zelfredzaamheid. Dit betekent dat klanten zo veel mogelijk gebruik maken van algemeen toegankelijke voorzieningen, zoals het openbaar vervoer. De intentie is deelname aan de samenleving in brede zin te bevorderen, ook door Social Return On Investment.
De gemeentelijke aansturing:
Gemeenten Algemeen bestuur Dagelijks bestuur Coördinatorenoverleg (voorbereiding algemeen bestuur) Commissie van Advies (voorbereiding dagelijks bestuur) Infobijeenkomsten Gemeentelijke organen De werkorganisatie valt onder het bestuur. De directeur staat aan het hoofd van de werkorganisatie.
Onder de directeur vallen:
Staf Ondernemingsraad (OR) Functionaris gegevensbescherming Afdeling uitvoering Afdeling bedrijfsvoering. De staf bestaat uit:
Projectadviseurs Centraal meldpuntklachten Human resources Managementondersteuning Communicatie Privacy officer Preventiemedewerker De afdeling bedrijfsvoering bestaat uit:
Manager bedrijfsvoering Financiële administratie Klantenservice ICT Adviseur finance en control De afdeling uitvoering bestaat uit:
Manager uitvoering Relatiebeheer vervoerders Callcenter ritaanname De vervoerders vallen onder relatiebeheer vervoerders.
De directeur en de managers van de afdelingen uitvoering en bedrijfsvoering vormen samen het MT.
Meer informatie
Identificatiecodes
TOOI-URI | https://identifier.overheid.nl/tooi/id/so/so0521 |
---|---|
Organisatiecode | so0521 |
KVK-nummer | 51514966 |
Classificaties (2)
Geldigheid | Classificatie | Grondslag(en) |
---|---|---|
Geldig | WNT-instelling Deze organisatie valt onder de Wet normering topinkomens (WNT). | Gemeenschappelijke regelingen, andere rechtspersonen (Artikel 1.2, lid 1h, WNT) |
Geldig | Woo Deze organisatie valt onder de Wet open overheid. | Wet open overheid |