De Bedrijfsvoeringspartner (DBP)
Regionaal samenwerkingsorgaan
Actief van 01-01-2014 t/m heden
De gegevens zijn actueel en laatst bijgewerkt op: 25-09-2025
Op 25-09-2025 is door de organisatie aangegeven dat de gegevens correct zijn. De laatste wijziging is op 25-09-2025 doorgevoerd.
Adresgegevens
| Bezoekadres |
Koningsplein 1
2981 EA Ridderkerk Zuid-Holland |
|---|---|
| Postadres |
Postbus 271
2980 AG Ridderkerk |
| Bezoekadres |
Binnenhof 1
2991 AA Barendrecht Zuid-Holland |
| Wijze van afspraak maken | Online: https://www.debedrijfsvoeringspartner.nl/contact/ |
Contactgegevens
| Telefoon | (0180) 45 12 34 (algemeen) |
|---|---|
| Internet | https://www.debedrijfsvoeringspartner.nl/ (algemeen) |
| info@debedrijfsvoeringpartner.nl (algemeen) | |
| Contactformulier | https://www.debedrijfsvoeringspartner.nl/contact/ |
| Sociale Media |
De BedrijfsvoeringsPartner
(Facebook)
werkenbijdbp (Instagram) De BedrijfsvoeringsPartner (LinkedIn) |
Hoort bij gemeenschappelijke regeling (1)
Organisatieonderdelen
Algemene informatie
| Afkorting | DBP |
|---|---|
| Datum van oprichting | 01-01-2014 |
| Rechtsvorm | Publiekrechtelijk - Eigen rechtspersoonlijkheid |
Organisatiebeschrijving
De BedrijfsvoeringsPartner verzorgt alle taken van gemeentelijke bedrijfsvoering. Van financiën tot HRM, van juridische advisering tot administraties, van automatisering en informatiebeheer tot inkoopadvies. Het bestuur is bestuurlijk verantwoordelijk als werkgever. Het bestuur richt zich op goed werkgeverschap en goede dienstverlening aan de deelnemende gemeenten. Vanuit elke deelnemende gemeente is een wethouder vertegenwoordigd in het bestuur. De dagelijkse leiding van De BedrijfsvoeringsPartner ligt bij de directeur die tevens secretaris is van het bestuur. De organisatie is onderverdeeld in 2 clusters; Mens & Faciliteiten en Informatisering & Automatisering. Ieder cluster heeft een eigen concernmanager en meerdere teams. Elk cluster en team heeft in principe zijn eigen focus en specialiteit, maar er wordt gewerkt vanuit het idee dat samenwerking over de grenzen van teams, clusters en de organisatie heen is een ‘must’ voor een optimaal eindresultaat. Het cluster Mens & Faciliteiten biedt dienstverlening voor de mens – zowel in- als extern – en voor de faciliteiten om het werk te kunnen doen. Dit cluster bestaat uit 8 teams; HR-services & Advies, HR-specialisten & Communicatie, Facilitair advies & Managementondersteuning, Facility services, Zorgadministratie, Uitkeringsadministratie, Financiële administratie en Juridische dienstverlening. Het cluster Informatisering & Automatisering biedt dienstverlening omtrent informatisering en automatisering. Het cluster bestaat uit 7 teams; Automatisering, Applicatiebeheer, Informatieadvies, Informatiediensten, Informatiebeheer, Financieel advies en Inkoopadvies.
Meer informatie
https://www.debedrijfsvoeringspartner.nl/de-bedrijfsvoeringspartner/organisatiestructuur/
Identificatiecodes
| TOOI-URI | https://identifier.overheid.nl/tooi/id/so/so0828 |
|---|---|
| Organisatiecode | so0828 |
| KVK-nummer | 58465316 |
| OIN | 00000001853051549000 |
| BTW-nummer | NL853051549B01 |
| Loonheffingennummer | 853051549L01 |
Classificaties (2)
| Geldigheid | Classificatie | Grondslag(en) |
|---|---|---|
| Geldig | WNT-instelling Deze organisatie valt onder de Wet normering topinkomens (WNT). | Gemeenschappelijke regelingen, andere rechtspersonen (Artikel 1.2, lid 1h, WNT) |
| Geldig | Woo Deze organisatie valt onder de Wet open overheid. | Wet open overheid |
Correctie doorgeven
Klopt de informatie op deze pagina volgens u niet? Verbeteringen en aanvullingen kunt u doorgeven via het correctieformulier.