Berichten over uw buurt

Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.

Dienstverlening

Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.

Beleid & regelgeving

Officiële publicaties van de overheid.

Contactgegevens overheden

Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.

Terug naar Regionale samenwerkingsorganen

De Bedrijfsvoeringspartner (DBP)

Regionaal samenwerkingsorgaan

Actief van 01-01-2014 t/m heden

De gegevens zijn actueel en laatst bijgewerkt op: 25-09-2025 Op 25-09-2025 is door de organisatie aangegeven dat de gegevens correct zijn. De laatste wijziging is op 25-09-2025 doorgevoerd.

Adresgegevens

Bezoekadres Koningsplein 1
2981 EA Ridderkerk
Zuid-Holland
Postadres Postbus 271
2980 AG Ridderkerk
Bezoekadres Binnenhof 1
2991 AA Barendrecht
Zuid-Holland
Wijze van afspraak maken Online: https://www.debedrijfsvoeringspartner.nl/contact/

Contactgegevens

Telefoon (0180) 45 12 34 (algemeen)
Internet https://www.debedrijfsvoeringspartner.nl/ (algemeen)
E-mail info@debedrijfsvoeringpartner.nl (algemeen)
Contactformulier https://www.debedrijfsvoeringspartner.nl/contact/
Sociale Media De BedrijfsvoeringsPartner (Facebook)
werkenbijdbp (Instagram)
De BedrijfsvoeringsPartner (LinkedIn)

Hoort bij gemeenschappelijke regeling (1)

Organisatieonderdelen

Algemene informatie

Afkorting DBP
Datum van oprichting 01-01-2014
Rechtsvorm Publiekrechtelijk - Eigen rechtspersoonlijkheid

Organisatiebeschrijving

De BedrijfsvoeringsPartner verzorgt alle taken van gemeentelijke bedrijfsvoering. Van financiën tot HRM, van juridische advisering tot administraties, van automatisering en informatiebeheer tot inkoopadvies. Het bestuur is bestuurlijk verantwoordelijk als werkgever. Het bestuur richt zich op goed werkgeverschap en goede dienstverlening aan de deelnemende gemeenten. Vanuit elke deelnemende gemeente is een wethouder vertegenwoordigd in het bestuur. De dagelijkse leiding van De BedrijfsvoeringsPartner ligt bij de directeur die tevens secretaris is van het bestuur. De organisatie is onderverdeeld in 2 clusters; Mens & Faciliteiten en Informatisering & Automatisering. Ieder cluster heeft een eigen concernmanager en meerdere teams. Elk cluster en team heeft in principe zijn eigen focus en specialiteit, maar er wordt gewerkt vanuit het idee dat samenwerking over de grenzen van teams, clusters en de organisatie heen is een ‘must’ voor een optimaal eindresultaat. Het cluster Mens & Faciliteiten biedt dienstverlening voor de mens – zowel in- als extern – en voor de faciliteiten om het werk te kunnen doen. Dit cluster bestaat uit 8 teams; HR-services & Advies, HR-specialisten & Communicatie, Facilitair advies & Managementondersteuning, Facility services, Zorgadministratie, Uitkeringsadministratie, Financiële administratie en Juridische dienstverlening. Het cluster Informatisering & Automatisering biedt dienstverlening omtrent informatisering en automatisering. Het cluster bestaat uit 7 teams; Automatisering, Applicatiebeheer, Informatieadvies, Informatiediensten, Informatiebeheer, Financieel advies en Inkoopadvies.

Meer informatie

https://www.debedrijfsvoeringspartner.nl/de-bedrijfsvoeringspartner/organisatiestructuur/

Identificatiecodes

TOOI-URI https://identifier.overheid.nl/tooi/id/so/so0828
Organisatiecode so0828
KVK-nummer 58465316
OIN 00000001853051549000
BTW-nummer NL853051549B01
Loonheffingennummer 853051549L01

Classificaties (2)

Geldigheid Classificatie Grondslag(en)
Geldig WNT-instelling Deze organisatie valt onder de Wet normering topinkomens (WNT). Gemeenschappelijke regelingen, andere rechtspersonen (Artikel 1.2, lid 1h, WNT)
Geldig Woo Deze organisatie valt onder de Wet open overheid. Wet open overheid

Correctie doorgeven

Klopt de informatie op deze pagina volgens u niet? Verbeteringen en aanvullingen kunt u doorgeven via het correctieformulier.

Deel uw feedback

Was dit de informatie die u zocht?

Waar bent u precies naar op zoek?

Wat kunnen wij verbeteren?