Berichten over uw buurt

Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.

Dienstverlening

Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.

Beleid & regelgeving

Officiële publicaties van de overheid.

Contactgegevens overheden

Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.

Terug naar Hoge Colleges van Staat

Nationale ombudsman (No)

Organisatiegegevens

Bezoekadres Bezuidenhoutseweg 151
2594 AG Den Haag
Zuid-Holland
Postadres Postbus 93122
2509 AC Den Haag
Organogram https://www.nationaleombudsman.nl/over-de-nationale-ombudsman/wie-is-de-nationale-ombudsman
Alle organisatiegegevens https://organisaties.overheid.nl/1924/Nationale_ombudsman

Organisatiebeschrijving

Nationale ombudsman helpt burgers op weg als het misgaat tussen hen en de overheid. Door de weg te wijzen naar het juiste loket, advies te geven, en effectief onderzoek te doen. Daarnaast daagt de Nationale ombudsman overheden uit anders te kijken naar hun werk en dienstverlening. Zodat de belangen van de burger altijd gerespecteerd worden en onderdeel zijn in alles wat de overheid doet.

De Kinderombudsman en de Veteranenombudsman hebben tot doel te bevorderen dat de rechten van respectievelijk jeugdigen en veteranen worden geëerbiedigd door bestuursorganen en door privaatrechtelijke organisaties.

Contactgegevens

Telefoon (070) 356 35 63 (algemeen)
Fax (070) 360 75 72
Internet http://www.nationaleombudsman.nl (algemeen)
E-mail post@nationaleombudsman.nl (algemeen)
Contactpagina https://www.nationaleombudsman.nl/
Beschrijving

De Nationale ombudsman helpt burgers op weg als het misgaat tussen hen en de overheid. Door de weg te wijzen naar het juiste loket, advies te geven, en effectief onderzoek te doen. Daarnaast daagt de Nationale ombudsman overheden uit anders te kijken naar hun werk en dienstverlening. Zodat de belangen van de burger altijd gerespecteerd worden en onderdeel zijn in alles wat de overheid doet.

De Kinderombudsman en de Veteranenombudsman hebben tot doel te bevorderen dat de rechten van respectievelijk jeugdigen en veteranen worden geëerbiedigd door bestuursorganen en door privaatrechtelijke organisaties.

Indienen Woo-verzoek

Adres voor indienen Woo-verzoek Postbus 93122
2509 AC Den Haag
Digitaal indienen Woo-verzoek https://www.nationaleombudsman.nl/wet-open-overheid-woo
Link naar meer informatie https://www.nationaleombudsman.nl/wet-open-overheid-woo

Contactpersoon/team

Woo-coördinator
Telefoon Woo-contactpersoon (0800) 335 55 55 (algemeen)
Internet Woo-contactpersoon https://www.nationaleombudsman.nl/wet-open-overheid-woo (algemeen)
E-mail Woo-contactpersoon woo@nationaleombudsman.nl (algemeen)

Locaties Woo-documenten

Informatiecategorie Toelichting
Jaarplannen en jaarverslagen Jaarverslagen en ombudsagenda's
Woo-verzoeken en -besluiten Voorbereiding op en gedane uitspraken door de Nationale ombudsman tijdens hoorzitting Parlementaire enquêtecommissie Dienstverlening en Fraudebeleid op 5 oktober 2023
Woo-verzoeken en -besluiten Verantwoording bestuurskosten 2019-2021
Woo-verzoeken en -besluiten Aantallen en afhandelingswijze datalekken 2022
Woo-verzoeken en -besluiten Voldoende rechtsbescherming bij klachtprocedure bij de Nationale ombudsman
Woo-verzoeken en -besluiten Bestuurskosten: documenten achter verantwoording gemaakte bestuurskosten 2019-2021
Woo-verzoeken en -besluiten Voorbereiding op de Wet open overheid
Woo-verzoeken en -besluiten Algemene informatie over contactmaatregelen
Woo-verzoeken en -besluiten Feitenrelaas openbare verkoop locatie Euregiotuinen gemeente Sluis
Woo-verzoeken en -besluiten Informatie over opgelopen wachttijden van klachtbehandeling
Woo-verzoeken en -besluiten Richtlijnen handelswijze Nationale ombudsman
Woo-verzoeken en -besluiten Datalekken in de periode januari 2020-december 2021
Woo-verzoeken en -besluiten Aantal ontvangen klachten in 2020 en specifiek over het CBR
Woo-verzoeken en -besluiten Gemiddelde behandelingstijd van klachten
Woo-verzoeken en -besluiten Onderzoek denkproces
Woo-verzoeken en -besluiten Professionele klachtbehandeling en complex klaaggedrag
Woo-verzoeken en -besluiten Leenbijstand
Woo-verzoeken en -besluiten Beleid klachtbehandeling
Woo-verzoeken en -besluiten Beleid en doelstelling klachtbehandeling en specifiek klachten over gemeente Veldhoven t.a.v. bestemmingsplannen
Woo-verzoeken en -besluiten Colomn over Huurcommissie (29 oktober 2022)
Woo-verzoeken en -besluiten Ingediende klachten over de Nationale ombudsman in 2021
Woo-verzoeken en -besluiten Handleiding Webcare
Woo-verzoeken en -besluiten Klanttevredenheidsonderzoeken in de periode 2018-2022
Woo-verzoeken en -besluiten Ontwikkeling functiegebouw van de Nationale ombudsman in de jaren 2018-2022
Woo-verzoeken en -besluiten Kennisbank
Woo-verzoeken en -besluiten Totstandkoming van de Ombudsagenda sinds 2019
Woo-verzoeken en -besluiten alle Woo-verzoeken en besluiten van de Nationale ombudsman tot medio september 2022
Woo-verzoeken en -besluiten Informatie over het niet vermelden van aantal klachten Huurcommissie in cijferbijlage bij het jaarverslag over 2020
Woo-verzoeken en -besluiten Informatie waarmee de Nationale ombudsman bestuursorganen heeft geïnformeerd over ingediende klachten in de periode 2019-2021
Deel uw feedback

Was dit de informatie die u zocht?

Waar bent u precies naar op zoek?

Wat kunnen wij verbeteren?