Berichten over uw buurt

Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.

Dienstverlening

Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.

Beleid & regelgeving

Officiële publicaties van de overheid.

Contactgegevens overheden

Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.

Terug naar Gemeenten

Gemeente Uithoorn (Uithoorn)

Organisatiegegevens

Bezoekadres Laan van Meerwijk 16
1423 AJ UITHOORN
Noord-Holland
Postadres Postbus 8
1420 AA UITHOORN
Wijze van afspraak maken Online: https://uithoorn.mijnafspraakmaken.nl/client/
Telefoon: (0297) 51 31 11
Alle organisatiegegevens https://organisaties.overheid.nl/40702/Gemeente_Uithoorn

Organisatiebeschrijving

Gemeentelijke organisatie De gemeentelijke organisatie bestaat uit de Gemeentesecretaris / Algemeen directeur en drie afdelingen: de stafafdeling Organiseren, afdeling Samenleving, Team Zorg en veiligheid en de afdeling Wonen en Werken. De organisatie als geheel wordt geleid door het Management Team. De gemeente Uithoorn werkt daarnaast ook intensief samen met de gemeente Ouder-Amstel en Diemen in de gezamenlijke bedrijfsvoeringsorganisatie Duo+.

Stafafdeling Organiseren Deze afdeling zorgt ervoor dat de organisatie goed functioneert. De afdeling Organiseren houdt zich bezig met bedrijfsvoering waaronder financiën, communicatie en participatie, en met algemene bestuurlijke zaken en dienstverlening. De afdeling ondersteunt daarin de organisatie.

Afdeling Samenleving, Team Zorg en veiligheid De afdeling Samenleving richt zich op het welzijn en perspectief van de inwoners met als uitgangspunt inwoners zo volwaardig mogelijk deel te laten nemen aan de samenleving. Het houdt zich bezig met onderwerpen als werk en inkomen, jeugd en gezin, sociale voorzieningen, sport, cultuur, onderwijs en veiligheid.

Afdeling Wonen en Werken De afdeling Wonen en Werken richt zich op het behouden en versterken van een leefomgeving waarin het plezierig wonen, werken en recreëren is. Het houdt zich bezig met de openbare ruimte en onderwerpen als duurzaamheid, groenbeleid, afvalwater en riolering.

Management Team Het Management Team is verantwoordelijk voor het functioneren van de ambtelijke organisatie als geheel. Zij bestaat uit de gemeentesecretaris (directielid) en de hoofden van de afdelingen. De gemeentesecretaris is eindverantwoordelijk.

Duo+ Duo+ voert een aantal taken voor de gemeente Uithoorn, Ouder-Amstel en Diemen. Het gaat hier om taken zoals bijvoorbeeld vergunningen, toezicht en handhaving, dienstverlening (o.a. burgerzaken), beheer openbare ruimte, sociale zaken en bedrijfsvoeringstaken(o.a. ICT, financiën, personeelszaken). De gemeenten zijn zelfstandig en hebben ieder hun eigen gemeenteraden en colleges. Meer informatie duoplus.nl

Meer informatie

https://www.uithoorn.nl/Home/Bestuur_en_organisatie/Gemeentelijke_organisatie

Contactgegevens

Telefoon (0297) 51 31 11 (algemeen)
Internet https://www.uithoorn.nl (algemeen)
E-mail gemeente@uithoorn.nl (algemeen)

Indienen Woo-verzoek

Adres voor indienen Woo-verzoek Gemeentehuis
Laan van Meerwijk
1423 AJ UITHOORN
Noord-Holland
Digitaal indienen Woo-verzoek https://loket.uithoorn.nl/aanvraag?schema=aanvraagwobverzoek&productsleutel=9717
Link naar meer informatie https://www.uithoorn.nl/Home/Bestuur_en_organisatie/Indienen_Woo_verzoek

Contactpersoon/team

Juridisch adviseur, Team Juridische Zaken

Locaties Woo-documenten

Informatiecategorie Toelichting
Beschikkingen
Overige besluiten van algemene strekking
Wetten en algemeen verbindende voorschriften
Deel uw feedback

Was dit de informatie die u zocht?

Waar bent u precies naar op zoek?

Wat kunnen wij verbeteren?