Berichten over uw buurt

Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.

Dienstverlening

Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.

Beleid & regelgeving

Officiële publicaties van de overheid.

Contactgegevens overheden

Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.

Terug naar Gemeenten

Gemeente Ommen (Ommen)

Gemeente

Actief van 01-05-1923 t/m heden

De gegevens zijn actueel en laatst bijgewerkt op: 31-10-2024 Op 31-10-2024 is door de organisatie aangegeven dat de gegevens correct zijn. De laatste wijziging is op 31-10-2024 doorgevoerd.

Adresgegevens

Bezoekadres Chevalleraustraat 2
7731 EE OMMEN
Overijssel
Wijze van afspraak maken Online: https://ommen.mijnafspraakmaken.nl/
E-mail: gemeente@ommen.nl
Telefoon: 0529
Postadres Postbus 100
7730 AC OMMEN

Contactgegevens

Telefoon 0529 (algemeen)
Internet http://www.ommen.nl (algemeen)
E-mail gemeente@ommen.nl (algemeen)

Organisatieonderdelen

Algemene informatie

Afkorting Ommen

Geografische informatie

Oppervlakte 182,0 km2
Aantal inwoners 19031
Inwoners per km2 104
Bevat plaatsen Arrien, Beerze, Beerzerveld, Dalmsholte, Giethmen, Lemele, Ommen, Stegeren, Vilsteren, Vinkenbuurt, Witharen

Functies

Burgemeester Dhr. mr. drs. J.M. Vroomen (CDA)
Fractievoorzitter
Gemeentesecretaris Dhr. J.W.H. Blaauw
Locoburgemeester Dhr. L.G.M. Bongers (LPO)
Raadsgriffier Mw. S.G.M. Dijk-Horenberg
Raadslid
Wethouder

Neemt deel aan gemeenschappelijke regelingen (8)

Organisatiebeschrijving

De ambtelijke organisatie is opgedeeld in vijf verschillende clusters die elk verantwoordelijk zijn voor specifieke beleidsterreinen en operationele taken. Aan het hoofd van de clusters staat de algemeen directeur.

Het cluster Beleid en ontwikkeling richt zich op strategische beleidsadvisering en het ontwikkelen van beleid dat bestuurlijke en maatschappelijke impact heeft voor Ommen.

Het cluster Concern en ondersteuning biedt ondersteuning op het gebied van bestuurlijke en administratieve processen en organisatiebrede taken zoals concern control, HRM, communicatie en het bestuurssecretariaat.

Het cluster Regie en coördinatie coördineert en organiseert de uitbestede taken en samenwerkingen met externe partijen, zoals het beheer van het openbaar gebied, ICT, handhaving en het sociaal domein.

Het cluster Zwembaden en accommodaties beheert en onderhoudt de gemeentelijke sportfaciliteiten, waaronder het zwembad en sportaccommodaties, en biedt zwemlessen en recreatieve activiteiten.

Het cluster Samen doen fungeert als frontoffice voor het sociaal domein en richt zich op dienstverlening binnen de participatiewet, WMO en jeugdwet.

Meer informatie

https://www.ommen.nl/bestuur-organisatie/organisatiebeschrijving/

Raad (17 zetels)

Partij Aantal zetels
CDA 4
LPO 4
VOV 3
ChristenUnie 3
PvdA 1
D66 1
VVD 1

Identificatiecodes

TOOI-URI https://identifier.overheid.nl/tooi/id/gemeente/gm0175
Organisatiecode gm0175
KVK-nummer 51102757

Classificaties (4)

Geldigheid Classificatie Grondslag(en)
Geldig CAO. Deze organisatie valt onder een collectieve arbeidsovereenkomst. CAO Gemeenten
Geldig Overheidswerkgever Deze organisatie is overheidswerkgever in het kader van de Ambtenarenwet 2017. Ambtenarenwet 2017
Geldig WNT-instelling Deze organisatie valt onder de Wet normering topinkomens (WNT). Gemeenten (Artikel 1.2, lid 1c, WNT)
Geldig Woo Deze organisatie valt onder de Wet open overheid. Wet open overheid
Deel uw feedback

Was dit de informatie die u zocht?

Waar bent u precies naar op zoek?

Wat kunnen wij verbeteren?