Gemeenschappelijke regeling openbaar lichaam Plusteam
Gemeenschappelijke regeling
Geldend van 27-10-2022 t/m heden
De gegevens zijn actueel en laatst bijgewerkt op: 07-10-2024
Op 07-10-2024 is door de organisatie aangegeven dat de gegevens correct zijn. De laatste wijziging is op 07-10-2024 doorgevoerd.
Adresgegevens
Bezoekadres |
De Meent 2
5664 GC Geldrop |
---|---|
Postadres |
Postbus 10101
5660 GA Geldrop |
Algemene informatie
Citeertitel | gemeenschappelijke regeling openbaar lichaam Plusteam |
---|---|
Samenwerkingsvorm | Openbaar lichaam |
Bevoegdheidsverkrijging |
Delegatie,
Mandaat |
Bronhouder | Plusteam |
Archiefzorgdrager | Plusteam |
Beleidsterreinen | zorg en gezondheid | jeugdzorg |
Bevoegdheden
Artikel 7 Bevoegdheden Algemeen Bestuur
Tot de taken van het Algemeen bestuur (AB) behoort in ieder geval;
een voortdurend toezicht op al wat het Plusteam aangaat;
vaststelling van het organisatiebesluit;
vaststelling van de begroting dan wel wijzigingen daarvan;
vaststelling van de rekening;
vaststelling of wijziging van de rechtspositionele regelingen van het personeel van het openbaar lichaam;
de vaststelling van het liquidatieplan;
besluiten omtrent conflicten tussen DB en secretaris.
Over deze zaken moet, behoudens wat betreft g, in een openbare vergadering worden beraadslaagd en besloten.
Het AB is niet bevoegd belastingen te heffen of anderszins algemeen verbindende voorschriften en/of beleidsregels te geven.
Informatie- en verantwoordingsplicht.
- Een lid van het AB geeft zo spoedig mogelijk maar in ieder geval binnen vier weken aan de raden en de colleges of burgemeesters van de deelnemende gemeenten de door een of meer leden van die raden, colleges of de burgemeesters gevraagde inlichtingen, met inachtneming van de wettelijke eisen.
- Het AB geeft aan de raden en de colleges van de deelnemende gemeenten per half jaar ongevraagd alle inlichtingen die voor een juiste beoordeling van het door het AB gevoerde en te voeren beleid nodig zijn.
Deelnemende organisaties (2)
Datum toetreding | Organisatie | Bestuursorgaan |
---|---|---|
20-11-2014 | Gemeente Geldrop-Mierlo | College van burgemeester en wethouders |
20-11-2014 | Gemeente Waalre | College van burgemeester en wethouders |
Doel
Het openbaar lichaam behartigt op een adequate, effectieve en efficiënte wijze de belangen van de deelnemende gemeenten in het samenwerkingsgebied door het op een kwalitatief hoogwaardige wijze verrichten van uitvoeringstaken en het verlenen van ondersteuning op het terrein van de jeugdhulp in het kader waarvan de gemeente op grond van artikel 1.3 tweede lid van de Jeugdwet gehouden is voorzieningen en maatregelen te treffen alsmede op het terrein van maatschappelijke ondersteuning in het kader waarvan de gemeente op grond van artikel 1.2.1 van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 gehouden is maatwerkvoorzieningen te treffen.
Grondslagen (4)
Instellingsbesluiten (2)
- https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2019-7013.html
- https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR621090/1
Wettelijke grondslagen (2)
Regionaal samenwerkingsorgaan
Samenwerkingsorgaan | Plusteam |
---|---|
Afkorting | PT |
Datum van oprichting | 20-11-2014 |
Telefoon |
14 040
(gemeente Geldrop-Mierlo)
(040) 289 38 93 (gemeente Geldrop) 06 55 10 04 65 (directeur) |
Internet | https://www.geldrop-mierlo.nl (gemeente Geldrop-Mierlo) |
gemeente@geldrop-mierlo.nl
(gemeente Geldrop-Mierlo)
ans.van.der.velden@plusteam.nu (directeur) info@plusteam.nu () |
|
Contactpagina | https://www.geldrop-mierlo.nl/contact |
Wijzigingsgeschiedenis (2)
Correcties doorgeven
Bent u van mening dat de informatie op deze pagina incompleet of niet correct is? Aanvullingen of aanpassingen kunt u doorgeven met behulp van het reactieformulier.