Berichten over uw buurt

Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.

Dienstverlening

Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.

Beleid & regelgeving

Officiële publicaties van de overheid.

Contactgegevens overheden

Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.

Terug naar Gemeenten

Gemeente Weert (Weert)

Organisatiegegevens

Bezoekadres Wilhelminasingel 101
6001 GS WEERT
Limburg
Postadres Wilhelminasingel 101
6001 GS WEERT
Wijze van afspraak maken Online: https://afspraken.weert.nl/Internetafspraken
E-mail: gemeente@weert.nl
Telefoon: (0495) 57 50 00
Alle organisatiegegevens https://organisaties.overheid.nl/40980/Gemeente_Weert

Organisatiebeschrijving

De gemeente Weert is een publieke organisatie van ruim 400 medewerkers. Wij werken met passie aan klantgerichte dienstverlening. Dat doen we onder andere door burgerinitiatieven te ondersteunen en in te zetten op burgerparticipatie. De gemeente behoudt natuurlijk haar kerntaken.

De gemeenteraad is het algemeen bestuur van onze gemeente. De gemeenteraad stelt de kaders vast waarbinnen de gemeente werkt. Voor het dagelijks bestuur is het college van burgemeester en wethouders aan zet. Het college neemt bijvoorbeeld besluiten over aanvragen voor vergunningen, uitkeringen en subsidies. Daarnaast kan het college ook contracten sluiten. De burgemeester vertegenwoordigt de gemeente. Hij ondertekent bijvoorbeeld contracten. In de wet staat een aantal specifieke taken, ook wel portefeuilles genoemd, van de burgemeester, bijvoorbeeld als het gaat om de handhaving van de openbare orde.

Onze ambtelijke organisatie bestaat uit 10 afdelingen. Iedere afdeling heeft haar eigen expertise op een specifiek gebied. Een afdeling wordt aangestuurd door een afdelingshoofd. Sommige afdelingen zijn onderverdeeld in teams. Dat zijn er 16 in totaal. Teams worden aangestuurd door een teamleider. Zo werken we samen aan een gemeente waar het goed wonen, werken, leren, beleven en ontspannen is. Of, zoals we zelf zeggen, verwonder je in de groene thuishaven Weert. Hieronder vind je een overzicht van alle afdelingen en teams binnen de gemeente Weert.

De bevoegdheden van de ambtelijke organisatie zijn met name geregeld in het algemeen mandaatbesluit gemeente Weert 2024. Er kunnen ook aparte besluiten waarin een bevoegdheid van een bepaalde functie of persoon is geregeld.

• Gemeenteraad (ondersteund door de griffie) • College van burgemeester en wethouders • Burgemeester • Directie Vakafdelingen en teams: o Ruimte, Economie en Vastgoed  Ruimtelijke ontwikkeling  Vastgoed o Onderwijs, Cultuur, Sport & Welzijn  Zorg & participatie  Onderwijshuisvesting, cultuur en sport o Vergunningen, Toezicht & Handhaving  Vergunning  APV / bijzondere wetten  Handhaving o Openbaar Gebied  Natuur en cultuurtechniek  Verkeer en infratechniek o Werk, Inkomen & Zorg  Schulddienstverlening, handhaving, leerplicht/doorstroompunt en administratieve ondersteuning  Participatie  Wmo o Concernstaf  HRM  Communicatie o Informatie o Dienstverlening

Meer informatie

https://www.weert.nl/organisatiebeschrijving

Contactgegevens

Telefoon (0495) 57 50 00 (algemeen)
Internet http://www.weert.nl (algemeen)
E-mail gemeente@weert.nl (algemeen)

Indienen Woo-verzoek

Adres voor indienen Woo-verzoek Postbus 950
Wilhelminasingel 101
6001 GS WEERT
Limburg
Digitaal indienen Woo-verzoek https://eloket.weert.nl/nxt/f/2418/login
Link naar meer informatie https://www.weert.nl/woo-verzoek

Contactpersoon/team

Anne Schmidt
Telefoon Woo-contactpersoon 06 28 79 16 23 (algemeen)
Internet Woo-contactpersoon https://www.weert.nl/woo-verzoek (algemeen)
E-mail Woo-contactpersoon a.schmidt@weert.nl (algemeen)
Beschrijving Woo-contactpersoon

Woo-contactpersoon voor raad, college van B&W en burgemeester

Locaties Woo-documenten

Informatiecategorie Toelichting
Beschikkingen
Overige besluiten van algemene strekking
Wetten en algemeen verbindende voorschriften
Deel uw feedback

Was dit de informatie die u zocht?

Waar bent u precies naar op zoek?

Wat kunnen wij verbeteren?