Gemeente Weert (Weert)
Organisatiegegevens
Bezoekadres |
Wilhelminasingel 101
6001 GS WEERT Limburg |
---|---|
Postadres |
Wilhelminasingel 101
6001 GS WEERT |
Wijze van afspraak maken |
Online:
https://afspraken.weert.nl/Internetafspraken
E-mail: gemeente@weert.nl Telefoon: (0495) 57 50 00 |
Alle organisatiegegevens | https://organisaties.overheid.nl/40980/Gemeente_Weert |
Organisatiebeschrijving
De gemeente Weert is een publieke organisatie van ruim 400 medewerkers. Wij werken met passie aan klantgerichte dienstverlening. Dat doen we onder andere door burgerinitiatieven te ondersteunen en in te zetten op burgerparticipatie. De gemeente behoudt natuurlijk haar kerntaken.
De gemeenteraad is het algemeen bestuur van onze gemeente. De gemeenteraad stelt de kaders vast waarbinnen de gemeente werkt. Voor het dagelijks bestuur is het college van burgemeester en wethouders aan zet. Het college neemt bijvoorbeeld besluiten over aanvragen voor vergunningen, uitkeringen en subsidies. Daarnaast kan het college ook contracten sluiten. De burgemeester vertegenwoordigt de gemeente. Hij ondertekent bijvoorbeeld contracten. In de wet staat een aantal specifieke taken, ook wel portefeuilles genoemd, van de burgemeester, bijvoorbeeld als het gaat om de handhaving van de openbare orde.
Onze ambtelijke organisatie bestaat uit 10 afdelingen. Iedere afdeling heeft haar eigen expertise op een specifiek gebied. Een afdeling wordt aangestuurd door een afdelingshoofd. Sommige afdelingen zijn onderverdeeld in teams. Dat zijn er 16 in totaal. Teams worden aangestuurd door een teamleider. Zo werken we samen aan een gemeente waar het goed wonen, werken, leren, beleven en ontspannen is. Of, zoals we zelf zeggen, verwonder je in de groene thuishaven Weert. Hieronder vind je een overzicht van alle afdelingen en teams binnen de gemeente Weert.
De bevoegdheden van de ambtelijke organisatie zijn met name geregeld in het algemeen mandaatbesluit gemeente Weert 2024. Er kunnen ook aparte besluiten waarin een bevoegdheid van een bepaalde functie of persoon is geregeld.
• Gemeenteraad (ondersteund door de griffie) • College van burgemeester en wethouders • Burgemeester • Directie Vakafdelingen en teams: o Ruimte, Economie en Vastgoed Ruimtelijke ontwikkeling Vastgoed o Onderwijs, Cultuur, Sport & Welzijn Zorg & participatie Onderwijshuisvesting, cultuur en sport o Vergunningen, Toezicht & Handhaving Vergunning APV / bijzondere wetten Handhaving o Openbaar Gebied Natuur en cultuurtechniek Verkeer en infratechniek o Werk, Inkomen & Zorg Schulddienstverlening, handhaving, leerplicht/doorstroompunt en administratieve ondersteuning Participatie Wmo o Concernstaf HRM Communicatie o Informatie o Dienstverlening
Meer informatie
Contactgegevens
Telefoon | (0495) 57 50 00 (algemeen) |
---|---|
Internet | http://www.weert.nl (algemeen) |
gemeente@weert.nl (algemeen) |
Indienen Woo-verzoek
Adres voor indienen Woo-verzoek |
Postbus 950
Wilhelminasingel 101 6001 GS WEERT Limburg |
---|---|
Digitaal indienen Woo-verzoek | https://eloket.weert.nl/nxt/f/2418/login |
Link naar meer informatie | https://www.weert.nl/woo-verzoek |
Contactpersoon/team
Anne Schmidt | |
---|---|
Telefoon Woo-contactpersoon | 06 28 79 16 23 (algemeen) |
Internet Woo-contactpersoon | https://www.weert.nl/woo-verzoek (algemeen) |
E-mail Woo-contactpersoon | a.schmidt@weert.nl (algemeen) |
Beschrijving Woo-contactpersoon |
Woo-contactpersoon voor raad, college van B&W en burgemeester |
Locaties Woo-documenten
Informatiecategorie | Toelichting |
---|---|
Beschikkingen | |
Overige besluiten van algemene strekking | |
Wetten en algemeen verbindende voorschriften |