Gemeenschappelijke Regeling Digitale Informatievoorziening en Technologie (DIT) 2021
Gemeenschappelijke regeling
Geldend van 01-01-2021 t/m heden
De gegevens zijn actueel en laatst bijgewerkt op: 04-10-2024
Op 04-10-2024 is door de organisatie aangegeven dat de gegevens correct zijn. De laatste wijziging is op 04-10-2024 doorgevoerd.
Adresgegevens
Bezoekadres |
Raadhuisplein 1
2101 HA Heemstede Noord-Holland |
---|---|
Postadres |
Postbus 352
2100 AJ Heemstede |
Contactgegevens
Telefoon | 14 023 (gemeente Heemstede) |
---|---|
Internet | https://www.heemstede.nl/ (algemeen) |
gemeente@heemstede.nl (gemeente Heemstede) | |
Sociale Media |
heemstede
(X)
gemeenteheemstede (Facebook) gemeenteheemstede (LinkedIn) gemeenteheemstede (Instagram) gemeenteheemstede (YouTube) |
Algemene informatie
Citeertitel | Gemeenschappelijke Regeling Digitale Informatievoorziening en Technologie (DIT) 2021 |
---|---|
Samenwerkingsvorm | 'Regeling zonder meer' |
Bevoegdheidsverkrijging | Mandaat |
Bronhouder | Gemeente Heemstede |
Beleidsterreinen | organisatie en bedrijfsvoering | informatievoorziening en ICT |
Bevoegdheden
Artikel 2 Belang, taken en reikwijdte van de Regeling
De Regeling wordt getroffen ter behartiging van het gemeenschappelijke belang van een goed beheer van Informatievoorziening, en bijbehorende dienstverlening aan de Gemeenten.
De beleidsbepalende bevoegdheden en de bevoegdheid om de financiële kaders vast te stellen blijven berusten bij de Gemeenten, ieder voor zover het hun bevoegdheid betreft.
De Centrumgemeente houdt ter uitvoering van de Regeling binnen de eigen ambtelijke organisatie een werkeenheid in stand aangeduid als de Uitvoeringsorganisatie.
De Uitvoeringsorganisatie van de Centrumgemeente voert mede namens de Gemeenten de taken uit en oefent de bevoegdheden uit die noodzakelijk zijn om de in lid 1 genoemde belangen te behartigen voor zover de hiermee verband houdende kosten passen binnen de begroting.
Ter uitwerking van lid 4 maken de Gemeenten binnen de kaders van deze Regeling nadere afspraken over de uit te oefenen bevoegdheden en mandaten.
De Uitvoeringsorganisatie wordt belast met de uitvoering van alle taken in de volgende deelgebieden:
beheer: het ontwikkelen, inkopen, installeren, inrichten, testen en beveiligen van de Informatievoorziening, inclusief periodiek testen op correcte werking, de permanente bewaking, performance- en capaciteitscontrole met het doel om de werking van de diensten op het afgesproken kwaliteitsniveau te houden.
ondersteunen: het op strategisch en tactisch niveau adviseren over effectieve inzet van Informatievoorziening en het op operationeel niveau beantwoorden van vragen en herstellen van dienstverlening bij verstoring daar van.
Voor deze taken worden de niveaus van dienstverlening gedefinieerd in het Informatieplan die kaderstellend is voor de inrichting van de Uitvoeringsorganisatie.
Zowel de Uitvoeringsorganisatie als elk van de Gemeenten is bevoegd tot het doen van voorstellen tot wijziging van deze taken.
Ingeval de uitvoering van bepaalde wetten, besluiten en regelingen ondergebracht in de Uitvoeringsorganisatie of de Gemeenten, niet langer onder de gemeentelijke verantwoordelijkheid vallen en dit leidt tot een zodanige vermindering van taken dat dit gevolgen heeft voor de omvang van de Uitvoeringsorganisatie, dan zijn de Gemeenten gezamenlijk verantwoordelijk voor deze gevolgen, inclusief de financiële gevolgen waaronder eventuele wachtgeldverplichtingen.
Artikel 8 Beleid
Het hoofd van de Uitvoeringsorganisatie draagt zorg voor de voorbereiding van beleid voor de in artikel 2 vermelde taken. Beleidswijzigingen op het gebied van Informatievoorziening worden opgenomen in het Informatieplan.
De bevoegdheid tot het vaststellen van beleid voor de uitvoering van de in artikel 2 vermelde taken blijft bij de Gemeenten.
Deelnemende organisaties (2)
Datum toetreding | Organisatie | Bestuursorgaan |
---|---|---|
01-01-2016 | Gemeente Bloemendaal | College van burgemeester en wethouders |
01-01-2016 | Gemeente Heemstede | College van burgemeester en wethouders |
Doel
De Regeling wordt getroffen ter behartiging van het gemeenschappelijke belang van een goed beheer van Informatievoorziening, en bijbehorende dienstverlening aan de Gemeenten.
Grondslagen (5)
Instellingsbesluiten (4)
- https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-155802.html
- https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR389180/3
- https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR389180/2
- https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-29931.html
Wettelijke grondslagen (1)
Wijzigingsgeschiedenis (2)
Correcties doorgeven
Bent u van mening dat de informatie op deze pagina incompleet of niet correct is? Aanvullingen of aanpassingen kunt u doorgeven met behulp van het reactieformulier.