Gemeenschappelijke Regeling Tribuut belastingsamenwerking
Gemeenschappelijke regeling
De gegevens kunnen verouderd zijn en zijn laatst bijgewerkt op: 30-09-2021
Op 10-11-2022 heeft de organisatie voor het laatst aangegeven dat de gegevens correct zijn. De organisatie is gevraagd om de gegevens te controleren. De laatste wijziging is op 30-09-2021 doorgevoerd.
Geldend
van 21-01-2020
t/m heden
Adresgegevens
Bezoekadres |
Parkweg 5 8161 CK Epe Gelderland |
---|---|
Postadres |
Postbus 280 8160 AG Epe |
Algemene informatie
Citeertitel | Gemeenschappelijke Regeling Tribuut belastingsamenwerking |
---|---|
Samenwerkingsvorm | Bedrijfsvoeringsorganisatie |
Bevoegdheidsverkrijging | Delegatie |
Bronhouder | Tribuut belastingsamenwerking |
Archiefzorgdrager | Tribuut belastingsamenwerking |
Bevoegdheden
Artikel 4 Advisering
De bedrijfsvoeringsorganisatie adviseert de deelnemers over de voorbereiding en de opstelling van belastingbeleid en belastingverordeningen, waarvan de heffing en invordering bij of krachtens deze regeling is overgedragen aan de bedrijfsvoeringsorganisatie.
Artikel 5 Overdracht bevoegdheden
Aan de bedrijfsvoeringsorganisatie wordt overgedragen de bevoegdheid tot
de heffing en invordering van de gemeentelijke belastingen;
de uitvoering van de kwijtscheldingsregels.
De deelnemers dragen aan de bedrijfsvoeringsorganisatie en haar bestuur hun bevoegdheden over inzake:
de Wet waardering onroerende zaken, en
de gemeentelijke belastingen met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in:
artikel 63 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen;
ii. de artikelen 225, 234 en 235 van de Gemeentewet;
iii. de Wet op de bedrijveninvesteringszones;
iv. de Verordening op de heffing en invordering van de haven-, kade- en opslaggelden van de gemeente Lochem.
De werkzaamheden worden nader omschreven in dienstverleningsovereenkomsten.
Artikel 6 Beperking privaatrechtelijke bevoegdheden
De bedrijfsvoeringsorganisatie is behoudens instemming van de deelnemers niet bevoegd tot:
a. het vestigen van opstal-, pand- en hypotheekrechten;
b. het afgeven van garanties of andere waarborgen;
c. het in erfpacht aannemen of uitgeven van roerende of onroerende zaken;
d. het in eigendom aannemen of uitgeven van onroerende zaken;
e. dienstverlening aan private partijen of publieke lichamen anders dan de deelnemers.
Deelnemende organisaties (5)
Datum toetreding | Organisatie | Bestuursorgaan |
---|---|---|
01-01-2016 | Gemeente Apeldoorn | College van burgemeester en wethouders |
01-01-2016 | Gemeente Epe | College van burgemeester en wethouders |
01-01-2016 | Gemeente Lochem | College van burgemeester en wethouders |
01-01-2016 | Gemeente Voorst | College van burgemeester en wethouders |
01-01-2016 | Gemeente Zutphen | College van burgemeester en wethouders |
Doel
De bedrijfsvoeringsorganisatie is ingesteld ter gemeenschappelijke behartiging van de belangen van de deelnemers op het gebied van:
a. de heffing en invordering van belastingen;
b. de uitvoering van kwijtschelding;
c. de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken.
Grondslagen (3)
Instellingsbesluiten (2)
- https://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/XHTMLoutput/Historie/Epe/634293/CVDR634293_2.html
- https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2020-3965.html
Wettelijke grondslagen (1)
Regionaal samenwerkingsorgaan
Samenwerkingsorgaan | Tribuut belastingsamenwerking |
---|---|
Datum van oprichting | 01-01-2016 |
Telefoon | (055) 580 22 22 (algemeen) |
Internet | https://www.tribuut.nl (algemeen) |
info@tribuut.nl (algemeen) |
Wijzigingsgeschiedenis (2)
Correcties doorgeven
Bent u van mening dat de informatie op deze pagina incompleet of niet correct is? Aanvullingen of aanpassingen kunt u doorgeven met behulp van het reactieformulier.