Gemeenschappelijke Regeling Amstelland-Meerlandenoverleg
Gemeenschappelijke regeling
Geldend van 01-06-2016 t/m heden
Deze regeling heeft geen redacteur. Dit voldoet niet aan de Wgr Het bekendmakend bestuur van de regeling óf het bij de regeling opgerichte regionale van de gegevens in het Register van Overheidsorganisaties. Voor de informatie op deze pagina is geen beheerder namens de regeling.
De gegevens zijn verouderd en laatst bijgewerkt op: 23-12-2019
De organisatie heeft langer dan een jaar geleden (op 23-12-2019) aangegeven dat de gegevens correct zijn. De organisatie is gevraagd om de gegevens te controleren. De laatste wijziging is op 23-12-2019 doorgevoerd.
Adresgegevens
Bezoekadres |
Raadhuisplein 1
2132 TZ Hoofddorp |
---|---|
Postadres |
Postbus 250
2130 AG Hoofddorp |
Algemene informatie
Citeertitel | Gemeenschappelijke Regeling Amstelland- Meerlandenoverleg |
---|---|
Samenwerkingsvorm | Openbaar lichaam |
Bevoegdheidsverkrijging |
Delegatie,
Mandaat |
Bronhouder | Amstelland-en Meerlandenoverleg |
Archiefzorgdrager | Amstelland-en Meerlandenoverleg |
Bevoegdheden
Hoofdstuk III De bevoegdheden van de bestuursorganen
De bevoegdheden van het plenair overleg
Artikel 9
Alle bevoegdheden in het kader van de Wgr en deze regeling, die niet zijn opgedragen aan het dagelijks bestuur of de voorzitter, behoren aan het plenair overleg.
De bevoegdheden van dagelijks bestuur
Artikel 10
Aan het dagelijks bestuur is opgedragen:
a. Het voorbereiden van al hetgeen aan het plenair overleg ter overweging en beslissing zal worden voorgelegd;
b. Het voorstaan van de belangen van het overlegorgaan bij andere overheden, instellingen, diensten of personen, waarmee contact voor het overlegorgaan van belang is;
c. Het uitvoeren van de besluiten van het plenair overleg;
d. Het houden van toezicht op al wat het overlegorgaan aangaat.
De bevoegdheden van de voorzitter
Artikel 11
De voorzitter is zowel de voorzitter van het plenair overleg als van het dagelijks bestuur. Hij is belast met de leiding van de vergadering van deze bestuursorganen, en ondertekent de stukken die van deze bestuursorganen uitgaan.
De voorzitter is belast met de uitvoering van de besluiten van de bestuursorganen van het overlegorgaan.
De voorzitter vertegenwoordigt het overlegorgaan in rechte.
Deelnemende organisaties (7)
Datum toetreding | Organisatie | Bestuursorgaan |
---|---|---|
27-05-1982 | Gemeente Aalsmeer |
Burgemeester,
College van burgemeester en wethouders, Gemeenteraad |
27-05-1982 | Gemeente Amstelveen |
Burgemeester,
College van burgemeester en wethouders, Gemeenteraad |
27-05-1982 | Gemeente Diemen |
Burgemeester,
College van burgemeester en wethouders, Gemeenteraad |
27-05-1982 | Gemeente Haarlemmermeer |
Burgemeester,
College van burgemeester en wethouders, Gemeenteraad |
27-05-1982 | Gemeente Ouder-Amstel |
Burgemeester,
College van burgemeester en wethouders, Gemeenteraad |
27-05-1982 | Gemeente Uithoorn |
Burgemeester,
College van burgemeester en wethouders, Gemeenteraad |
01-06-2016 | Gemeente De Ronde Venen |
Burgemeester,
College van burgemeester en wethouders, Gemeenteraad |
Doel
Het overlegorgaan heeft zich ten doel gesteld de behartiging van de gemeenschappelijke belangen van de deelnemende gemeenten ten aanzien waarvan eenheid van beleid met het oog op een evenwichtige ontwikkeling in het gebied nodig is.
Grondslagen (2)
Instellingsbesluiten (1)
Wettelijke grondslagen (1)
Regionaal samenwerkingsorgaan
Samenwerkingsorgaan | Amstelland-en Meerlandenoverleg |
---|---|
Datum van oprichting | 27-05-1982 |
Telefoon | (0900) 18 52 (algemeen (Haarlemmermeer)) |
Internet |
https://www.amstelland-meerlanden.nl
(algemeen)
https://www.amstelland-meerlanden.nl/contact (contact) |
Correcties doorgeven
Bent u van mening dat de informatie op deze pagina incompleet of niet correct is? Aanvullingen of aanpassingen kunt u doorgeven met behulp van het reactieformulier.