Berichten over uw buurt

Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.

Dienstverlening

Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.

Beleid & regelgeving

Officiële publicaties van de overheid.

Contactgegevens overheden

Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.

Terug naar Gemeenten

Gemeente Hardenberg (Hardenberg)

Gemeente

Actief van 01-05-1941 t/m heden

De gegevens zijn actueel en laatst bijgewerkt op: 16-03-2025 Op 16-03-2025 is door de organisatie aangegeven dat de gegevens correct zijn. De laatste wijziging is op 16-03-2025 doorgevoerd.

Adresgegevens

Bezoekadres Stephanuspark 1
7772 HZ HARDENBERG
Overijssel
Postadres Postbus 500
7770 BA HARDENBERG
Wijze van afspraak maken Online: Externe link: https://www.hardenberg.nl/contact/afspraak
E-mail: gemeente@hardenberg.nl

Contactgegevens

Telefoon 14 0523 (algemeen)
Internet Externe link: https://www.hardenberg.nl (algemeen)
E-mail gemeente@hardenberg.nl (algemeen)

Organisatieonderdelen

Algemene informatie

Afkorting Hardenberg

Geografische informatie

Oppervlakte 317,24 km2
Aantal inwoners 63415
Inwoners per km2 199
Bevat plaatsen Ane, Anerveen, Anevelde, Balkbrug, Bergentheim, Brucht, Bruchterveld, Collendoorn, De Krim, Dedemsvaart, Den Velde, Diffelen, Gramsbergen, Hardenberg, Heemserveen, Holtheme, Holthone, Hoogenweg, Kloosterhaar, Loozen, Lutten, Marienberg, Radewijk, Rheeze, Rheezerveen, Schuinesloot, Sibculo, Slagharen, Venebrugge

Functies

Burgemeester Dhr. M.W. Offinga (CDA)
Fractievoorzitter
Gemeentesecretaris Mw. B.M. de Vries
Locoburgemeester Mw. D.J. Dorrestijn-Taal (CDA)
Raadsgriffier Dhr. F.G.S. Droste
Raadslid
Wethouder

Neemt deel aan gemeenschappelijke regelingen (6)

Organisatiebeschrijving

Op deze pagina leggen we uit hoe de ambtelijke organisatie van onze gemeente is opgebouwd. En welk domein verantwoordelijk is voor welke taken. Aan het hoofd van onze organisatie staat de gemeentesecretaris / algemeen directeur. Deze persoon is verantwoordelijk voor de afdelingen Concernstaf en Concerncontrol. En geeft leiding aan het CMT (Concern Management Team). Het concernmanagementteam (CMT) bepaalt de organisatiebrede kaders. Het CMT bestaat uit de algemeen directeur en de vier concernmanagers (Ruimtelijk Domein, Maatschappelijk Domein, Openbaar Gebied en Bedrijfsvoering). Het CMT overlegt elke week over organisatiebrede onderwerpen en voorstellen. En overlegt meerdere keren per jaar met het college. Het concern bestaat uit verschillende clusters. Zij werken aan de verbinding tussen samenleving, bestuur en organisatie. Taken die onder het concern vallen zijn: control, informatieveiligheid en gegevensbescherming, bestuurs- en managementondersteuning (zoals secretariaat collegeleden), openbare orde & veiligheid, organisatieontwikkeling en informatiemanagement. Een uitgebreid overzicht van de domeinen (afdelingen) en teams vindt u via bijgaand website-adres.

Meer informatie

Externe link: https://www.hardenberg.nl/organisatie/organisatiestructuur/organogram

Raad (33 zetels)

Partij Aantal zetels
CDA 9
OpKoers.nu 7
ChristenUnie 7
VVD 3
GroenLinks-PvdA 3
Doen'22 2
Samen Gemeente Hardenberg 1
D66 1

Identificatiecodes

TOOI-URI https://identifier.overheid.nl/tooi/id/gemeente/gm0160
Organisatiecode gm0160
KVK-nummer 53009886

Classificaties (4)

Geldigheid Classificatie Grondslag(en)
Geldig CAO. Deze organisatie valt onder een collectieve arbeidsovereenkomst. Externe link: CAO Gemeenten
Geldig Externe link: Overheidswerkgever Deze organisatie is overheidswerkgever in het kader van de Ambtenarenwet 2017. Ambtenarenwet 2017
Geldig Externe link: WNT-instelling Deze organisatie valt onder de Wet normering topinkomens (WNT). Gemeenten (Artikel 1.2, lid 1c, WNT)
Geldig Externe link: Woo Deze organisatie valt onder de Wet open overheid. Wet open overheid
Deel uw feedback

Was dit de informatie die u zocht?